MENU

Oriflame - komunikacja wizerunkowa w przestrzeni biurowej

Warszawa - Polska / Sztokholm - Szwecja

Tło projektu

W marcu 2012 Oriflame znalazła swoje miejsce w nowej siedzibie, gdzie szwedzka prostota spotyka się z nowoczesnym designem, wyrażającym dynamiczny rozwój i przedsiębiorczość firmy. Nowe „zielone” biuro znajduje się przy ul. Wołoskiej w Warszawie w budynku Mokotów Nova. Na powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych mieszczą się biura oddziału polskiego oraz regionu EMEA i globalnej logistyki, a na parterze do dyspozycji konsultantów pozostaje centrum odbioru zamówień z kasami i pomieszczeniami szkoleniowymi. Otwarcie nowej siedziby zbiegło się w czasie z 45-leciem firmy.

Przeprowadzka firmy do nowej siedziby stała się okazją do wprowadzenia nowoczesnej komunikacji z pracownikami, klientami i gośćmi biura z wykorzystaniem różnorodnych nośników multimedialnych. W związku z globalną strukturą firmy, oczekiwaniem Oriflame była możliwość centralnego zarządzania nośnikami w Warszawie, a także – docelowo – w innych biurach zlokalizowanych w Europie, Azji i Afryce. Istotą systemu jest zarządzanie treścią w scentralizowany sposób z biura w Sztokholmie, ale także lokalne targetowanie kontentu do poszczególnych grup odbiorców.

Rozwiązania

Do budowy systemu Digital Signage została wybrana platforma Grassfish, mająca kilkadziesiąt referencji w zakresie systemów komunikacji korporacyjnej w Europie. Wszechstronne oprogramowanie to przede wszystkim CMS dostępny z poziomu przeglądarki www, dzięki któremu możliwe jest jego użytkowanie przez międzynarodowy zespół niezależnie od miejsca pracy. System został skonfigurowany tak, aby ekrany znajdujące się w jego obrębie wyświetlały zróżnicowane treści w zależności od grupy do której ma dotrzeć komunikat.
SQM dostarczyła wysokiej klasy nośniki LCD marki NEC Display Solutions. Na parterze oraz piętrach biura zostało zainstalowanych pięć cienkoramkowych monitorów NEC P462 o przekątnej 46”. Najbardziej charakterystycznym elementem systemu jest jednak ściana video w regularnym układzie 3x3 zbudowana z bezszwowych ekranów NEC 46”. Obraz jest dostarczany przez wydajny komputer wyposażony w wielomonitorową kartę graficzną pozwalającą uzyskać na całej powierzchni rozdzielczość obrazu znacznie przekraczającą Full HD. Ponadto SQM wyposażyła sale konferencyjne w monitory 42” używane do videokonferencji. Paleta nośników multimedialnych została uzupełniona także o kilkanaście ramek LCD oraz zainstalowane przy salach iPady stosowane jako interaktywne agendy spotkań.

Funkcjonalność

Biuro Oriflame składa się z dwóch zasadniczych części. Na parterze został zlokalizowany Customer Center, strefa przeznaczona dla konsultantów, a więc bezpośrednich klientów firmy. Tu ekrany LCD serwują informacje o produktach i programach motywacyjnych dla konsultantów. Komunikaty pomagają przygotować się do codziennej pracy z potencjalnymi konsumentami i stanowią doskonałe uzupełnienie papierowych katalogów i odbywanych szkoleń sprzedażowych. Zlokalizowana w centralnym punkcie Customer Center ściana wideo wyświetla głównie materiały wizerunkowe pochodzące z krajów, w których działa koncern. Zróżnicowana mieszanka filmów video, animacji i materiałów graficznych stanowi ciekawy program wprowadzający przyjazny klimat pracy.
Pierwsze i drugie piętro to część biurowa, która często odwiedzana jest przez przedstawicieli Oriflame ze Szwecji i z innych krajów regionu. Gości witają wymieniane codziennie „welcome-boardy” wyświetlane na ekranach LCD zlokalizowanych w takich miejscach jak Meeting Space czy recepcja. Na ekranach wyświetlane są też materiały wizerunkowe i motywacyjne, reportaże z imprez firmowych, materiały globalne Oriflame.
W obsługę systemu zaangażowanych jest kilka osób pracujących w biurach w Warszawie i Sztokholmie w różnych departamentach, m.in. marketingu, sprzedaży, HR. Dedykowani pracownicy posiadają swoje indywidualne konta dostępu z określonymi uprawnieniami do przydzielonych ekranów. Przy opracowaniu treści szeroko wykorzystywane jest narzędzie Composer, będące integralną częścią systemu Grassfish. Dlatego obok gotowych elementów – filmów video i animacji flash na ekranach można zobaczyć materiały graficzne w atrakcyjnym układzie zaprojektowanym właśnie dzięki Composerowi.

Korzyści

Wdrożony system Digital Signage wprowadza nowy wymiar komunikacji wewnątrzkorporacyjnej opartej na zarządzanych on-line komunikatach multimedialnych. Markowe, profesjonalne nośniki LCD budują nowoczesny i prestiżowy wizerunek koncernu, a wyświetlane treści podkreślają pozycję i wyjątkowość globalnej marki. Przygotowana konfiguracja umożliwia międzynarodowe zarządzanie treścią on-line i dowolną skalowalność systemu.

 

ZOBACZ EFEKTY

ZACZNIJMY WSPÓŁPRACĘ!

Jeżeli masz ochotę podjąć z nami współpracę, skontaktuj się z nami za pomocą maila!