MENU

R-GOL – praktyczny przykład skuteczności omnichannel

Warszawa. Polska

 

Sklep R-GOL.com jest jednym z największych internetowych sklepów piłkarskich w Polsce. Obsługuje zarówno klientów indywidualnych, którzy piłką zajmują się amatorsko, jak i profesjonalnych graczy. W tej chwili w ofercie znajduje się ponad 3 tys. produktów, między innymi butów, rękawic dla bramkarzy, ochraniaczy czy koszulek. R-gol jest także jedynym sklepem, który sprzedaje oficjalne towary polskiej reprezentacji w sklepie offline.  Ten sklep to esencja omnichannel. To wszystko, o czym słyszy się na branżowych konferencjach jest możliwe nie tylko w Nowym Jorku czy Sydney, ale także u nas, w Warszawie. 

W sklepie zamontowane zostały interaktywne ekrany połączone z półką w której znajduje się czytnik RFID. Wszystkie dostępne w sklepie buty zostały oznaczone tagiem RFID, dzięki któremu po postawieniu na dedykowanej półce ekran wyświetla zdjęcia produktu, opis oraz informacje techniczne. Udało nam się zintegrować bazy danych dotyczące zaopatrzenia centralnego magazynu, magazynu sklepowego oraz bazę informacji produktowych. Dzięki temu na jednym ekranie klient od razu dowiaduje się, czy jego rozmiar jest dostępny w sklepie, a jeśli nie ma, to czy jest w sklepie internetowym.  najbliższych planach jest uruchomienie dodatkowego, znacznie większego ekranu, który umożliwia porównywanie dwóch butów postawionych obok siebie na czytniku.

Z myślą o najmłodszych klientach sklep udostępnił interaktywną grę, w ramach której rzutnik przy suficie wyświetla na podłodze boisko, po którym dzieci mogą kopać wirtualną piłkę. Ruchy graczy odczytywane są przez kamerę sprzężoną z rzutnikiem. W strefie kibica z kolei dostępny jest ekran, na którym wyświetlane są udźwiękowione filmy, na przykład materiały promocyjne. Dzięki takiej organizacji przestrzeni udało się zbudować miejsce, które jest czymś więcej, niż sklepem. Odbywają się tu spotkania z piłkarzami czy premiery branżowych książek. Na środku salonu stoi infokiosk, który pozwala skorzystać ze sklepu internetowego. Złożone w nim zamówienie można opłacić w kasie sklepowej i zamówić dostawę kurierem lub odebrać na miejscu po skompletowaniu zamówienia. Wszystkie urządzenia sterowane są za pomocą systemu CMS przygotowanego przez firmę Scala. Rozwiązanie oparte jest o coraz popularniejszą, prywatną chmurę, w ramach której w centrali firmy stoi serwer z treścią, a każdy z ekranów w sklepie.

Dzięki takiej organizacji zarządzania ogranicza nas w zasadzie wyłącznie wyobraźnia. Jeśli klient postanowi stworzyć wygaszacz, w ramach którego na na jednym końcu sklepu piłkarz kopie piłkę, która później leci przez wszystkie ekrany i trafia do bramki na drugim końcu, będzie to wykonalne.

ZOBACZ EFEKTY

ZACZNIJMY WSPÓŁPRACĘ!

Jeżeli masz ochotę podjąć z nami współpracę, skontaktuj się z nami za pomocą maila!